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Department of Business and Economics
Projects

Current Dissertation Projects

Since some of our Ph.D. projects are only available in German, feel free to contact us for further information.

  • Der Einsatz nutzerbezogener „Go to the Gemba“-Strategien für KMU zur Erhöhung der Kundenorientierung in der Produktentwicklung und -verbesserung in Industriegütermärkten
    Ph.D. projects by Thorsten Autmaring, M.Sc.
  • One product's blessing is another product's curse – Spillover effects between certified and non-certified products of the same brand
    Ph.D. projects by Ulya Faupel, M.Sc.
  • Is it better to take two? Effects of double language labeling: A multi-methods approach
    Ph.D. projects by Sabrina Heix, M.Sc.

Completed Dissertation Projects

  • We have got company – bystanders’ evaluations of organizational responses to user posts on social media
    Dissertation by Dr. Xenia Raufeisen
  • (Schein-)Autonomie in der Wärmeversorgung: Eine empirische Untersuchung des Entscheidungsverhaltens privater Hauseigentümer im Kontext von Nah- und Fernwärmelösungen
    Dissertation by Dr. Karen Wesely
  • Three essays on governance in exporter-distributor partnerships
    Dissertation by Dr. Fabienne Ruoß
  • Three perspectives on fertility treatment – a temporally extended and high-risk service and a conversational taboo
    Dissertation by Dr. Jana Grothaus
  • Klimafolgenanpassung in Unternehmen: Eine empirische Untersuchung von Motiven, Hemmnissen und Möglichkeiten zur Sensibilisierung von Führungskräften
    Dissertation by Dr. Simon König
  • Die 360°-Evaluation von sozialen Innovationsprojekten
    Dissertation by Dr. Christoph Dotterweich
  • Three essays on In-store information search in a digital world: effects of different Information sources on customers’ path to purchase
    Dissertation by Dr. Andreas Kessenbrock
  • Vertriebspartnerwahl im Auslandsgeschäft: Eine empirische Analyse am Beispiel von internationalen KMU im B2B-Bereich
    Dissertation by Dr. Svenja Rebsch
  • Reaching for the Stars: Consumers’ Inter-pretations of Online Rating Distributions and Their Validity as an Indicator of Product Quality
    Dissertation by Dr. Sarah Köcher
  • Organisationale Kundenkompetenz im Projektgeschäft: Konzeptualisierung, Messung, Validierung
    Dissertation by Dr. Florian Kopshoff
  • Vertriebsseitige Herausforderungen bei industriellen Betreibermodellen: Eine integrierte Betrachtung der Anbieter- und Nachfragerperspektive
    Dissertation by Dr. Stefan Ruffer
  • Energetische Sanierung von Einfamili-enhäusern: Drei Essays über Motive, Entscheidungsprozesse und Aktivierungsmöglichkeiten im Kontext von Privateigentum
    Dissertation by Dr. Moritz vom Hofe
  • Three essays on spillover effects of product certifications on non-certified bystander products”
    Dissertation by Dr. Linda Wulf
  • Making Money with Paid Content: Empi-rical Investigations on Consumers’ Reactions to Free-to-Fee Switches and Preview Characteristics
    Dissertation by Dr. Gerrit Cziehso
  • Advances and Perennial Prob-lems of Cross-Cultural Business Research Practices: A Review of Reviews
    Dissertation by Dr. Lars Jensen-Lampiri